23 July 2018
RSS Facebook Twitter   

ප්‍රශ්ණය ඇත්තේ "දේදුණු පින්තුරයේ" පිටුපස ය.

 

pic


මේ දවස්වල හැම කෙනාගෙම ෆේසු බුක් ප්‍රොෆයිල් දේදුනු වර්ණ වෙලා. හේතුව තමයි ඇමරිකා එක්සත් ජනපදය තුළ සම-ලිංගික විවාහ නීතිගත වීම. ඒක ​ෙඑතිහාසික තීන්දුවක්. ඒකේ කිසිදු ​තර්කයක් හෝ සැකයක් නෑ. තමන්ගේ ආදරය බෙදාගන්නා ඈය හෝ ඔහු සම්බන්ධයෙන් තීන්දුවක් ගැනීමට රාජ්‍යයට ඉඩක් නෑ. ඒ නිසයි ඒ තීන්දුව ඉතිහාසගත වෙන්නෙ. ඒ තීන්දුවත් සමගම ​ෆේසු බුක් ඈප්ස් එකක් එළියට දැම්මා තමන්ගේ ප්‍රොෆයිල් පින්තූර දේදුණු වර්ණ ගන්වලා එම තීන්දුවට සහය පළකරන්න. ආසියාවේදී බොහෝ දේවල් වෙනවා වගේම මේ කැම්පේන් එක දුවන විදිහ බලාගෙන ඉන්න එක හරි වටිනවා. විශේෂයෙන්ම ලංකාව වගේ දූපතක මේ කැම්පේන වැඩේ දුවන විදිහ දෙස බැලීම සමාජය සම්බන්ධව වෙනස් විදිහක අධ්‍යයනයක්. මේ පින්තුරේ වෙනස් කලේ සමාජයේ විකල්ප කියලා හදුන්වන කොටස් විතරක් නෙමෙයි රාජපක්ෂලා වැනි පිස්සුන් වෙනුවෙන් රෙදි නැතිව කඩේ යන අය, සිංහල ජාතිකවාදයේ පියවරැ සහ පුත්තු ලෙස පෙනී සිටින අය පවා මේ පින්තුර වෙනස් කිරීමේ කැම්පේන් එකේ ඉන්නවා.

ඒ නිසා කවුරැහරි පිටින් බැලුවොත් පෙන්නේ මාරයි නේ !! ලංකාව කියන තරම් නරක නෑනේ. සම-ලිංගික විවාහවලට පවා කැමතියි. එකට සමාන්තර අපට ලංකාව විග්‍රහ කරන්න වෙන්නේ ලංකාව කියන්නේ තවම කිසිදු තියරියකට දාන්න බැරි මොකද්දෝ අච්චාරැවක්. මේක වෙන්නේ 77 ජේ ආර් උන්නැහේ කරපු අච්චාරැවත් එක්ක. නමුත් මේ වෙද්දි කිසිදු හැඩයත් නැති වෙලා ඔක්කොම එකට කැලතිච්ච සමාජයක් බවට පත්වෙලා.

රාජපක්ෂලා ව​ෙග් හරක්ට, ඥාරසාර වැනි පිස්සන්ට වැදපුදන ගමන්නම සම-ලිංගික විවාහ වෙනුවෙන් සහයත් පලකරනවා. මේ ඔක්කොම එකට තියලා බලන්නකෝ කොහොමද අචාච්රැවේ තරම කියලා.

ඇත්තටම ඔය පින්තූර වෙනස් කරපු අයගෙන් කෙනෙක්ගේ පවුලේ කෙනෙක් සම-ලිංගික වුනොත් හරි ලංකාවේ සම-ලිංගික විවාහ නීතිගත කරන්න ගියොත් ඔය පිරිස් ඇත්තටම භූමියේදී සම-ලිංගිකත්වයට ගරැ කරයිද? එතකොට ඔය ඇමරිකාවම ලංකාව නම් වූ තව්තිසාව විනාශ කරන්නට පැමිණෙන අන්තර් ජාතික කුමන්ත්‍රණයක් වීමට බොහෝ දුරට ඉඩ තියෙනවා.

සම-ලිංගික නොමෙයි විශම ලිංගික දෙන්නෙක් එකට කොහේ හරි හිටියොත් අශෝබන හැසිරීම් කියලා ඔය කියන ජනයාම 119 කොල් කරලා අල්ලා දෙන රටක් මේක.

ලිංගික ශ්‍රමිකයන් දඩුකදේ ගසන්න ඕනේ විතරක් නෙමයි අර රත්නපුරේ බට්ටි නම් කන්තාවගේ ප්‍රශ්ණයේදී ඊට ඇයට නීති සහ සමාජ රැකවරණ සපයන්නට ඉදිරිපත් වූ තරැණු පිරිස පවා දඩු කදේ ගසන්න ඕනේ කිව්ව රටක් මේක.

උතුරේ දෙමළ තරැණියන් දුෂණය කරලා බල්ලො ව​ෙග් මරලා දාද්දි දකුණේ සාජ්ජ දැපු රටක් මේක.

ඒඩ්ස් මර්ධනය කරන්න කොණ්ඩම් බෙදන කොට එ් බෙදන මිනිස්සු සම ලිංගිකත්වය වෙනුවෙන් ප්‍රවර්ධන කාර්්‍යයේ යෙදෙනවා කියලා ඒ අයව සී අයි ඩී එක්ට ගෙනල්ලා පීඩාවට පත්කරපු රටක් මේක.

කො​ටින්ම දහස් ගණනක් අහිංසකයන් අමු අමුවේ මරලා දාලා ආදරයේ අංශ්‍රමාත්‍රික වටිනාකමත් අහිමිකරගත් රටක් මේක.

එහෙව් රටක් එහෙව් රටක් හදන්න ඉහමොළ හෝදපු ජනතාවක් පින්තූර වෙනස් කරගත් පමණින් කිසිවක් වෙනස් වීමට ඉඩ නෑ.

නමුත් මේක හොද අවස්ථාවක් සංවාදයක් ගොඩ නගන්න.

මට මතකයි එක වතාවක් කයන්න වියන්න කවය ඉසුරැ චාමරගේ කවිපොතක් සංවාදයට ගන්ත අවස්ථාවක ලංකාවේ ප්‍රධාන සම-ලිංගික ක්‍රියාධරයන් කීපදෙනෙක් එයට සහභාගී වුනා. හරි ලස්සනට ආදරයට ලිංග බේදයක් නෑ කියලා නිල අල්ලන බොහෝ කවි ඉසුරැගේ කෘතියේ අන්තර්ගත වුනා.

එතැනදීත් අපේ අදහස මේ විදිහටම ඉදිරිපත් කලා. අපි කියන්නේ සම-ලිංගිකත්වය සමාජය තුළ සාමාන්‍ය මනුෂ්‍ය සම්බන්ධතාවයක් ලෙස ස්ථාන ගත කරන්නට එළියේ සමාජයට වගේම ඔවුන්ටත් විශාල වැඩකොටසක් කරන්න තියෙනවා.

ඒකෙදි සම-ලිංගිකත්වය සම්බන්ධයෙන් තියෙන මැජික් සෙන්ටිමෙන්ටල් එකට කඩන්නේ කොහොමද කියලා ක්‍රම උපාය විදි හොයාගන්න වෙනවා. තමන්ව සමාජය තුළ සාමන්‍යකරණය කරන්න වෙනවා. ලිංගික සම්බන්ධතාවයකට එහා ගිය මානව සම්බන්ධතාවයක් වෙත සංවාදය දිගු කරන්න වෙනවා. එහෙම කරන්න ගියාම සම-ලිංගිකයන්ට සමාජය තූළ තම අනන්‍යතාවය සහිතව පෙනී සිටින්නම වෙනවා. ඔවුන් සමාජ රැකවරණය හදන්න වෙන්වෙන් සමාජ තුළින්ම නිසා අදාළ කොටස වලට සමාජයේ අනෙක් දේශපාලනික සත්වයන් හා සම්බන්ධ වීමට නියමිත වෙනවා.

නමුත් ලංකාවේ සම-ලිංගික සංවාදය තියෙන්නේ තවම ලිංගික සංවාදයක් තුළ. අපි නැවතත් කියන්නේ ඒ සංවාදය මානව සම්බන්ධතාවයක් වෙත දිගුකර යුතුයි.ඔවුටද සමාජයේ සමාජ දේශපාලන ප්‍රශ්ණ මගහැර යා නොහැකියි. තමන්ගේ අයිතීවෙනුවෙන් සටන් කරන්න වෙනවා කියන්නේ එක් තියුණු දේශපාලන ලක්ෂයක් සලකුණු කරන්න වෙනවා කියලා.

නැතිනම් වෙන්න නියමිත ලංකාවේ ස්ත්‍රීවාදී ව්‍යාපාරයට වෙච්ච දේම පමණයි. මුලධාර්මික් අගයන් අහිමී ගොස් විලාස්තාවක් වෙත විතැන් වීම.

එම නිසා අප අවසානෙයේ නැවතත් කියන්නේ ප්‍රශ්ණය තියෙන්නේ දේදුණු රෑපයට යටින් කියා.

පසන් ජයතිලක

 

 

 

සිව් මංසල